Manutan mikt op meer klantcontact met app
Manutan heeft een mobiele site en een mobiele applicatie in gebruik genomen. Meer klantcontact is één van de doelen. ‘Door persoonlijk contact en oprecht advies willen we het verschil maken’, aldus Arie van Dusseldorp, marketing director Manutan.
Met de app kunnen gebruikers direct producten bestellen, maar ook via sms en videobellen in contact komen met een expert bij Manutan. Daarnaast kunnen klanten een foto sturen van een willekeurig product dat ze nodig hebben, waarop de kantoorspecialist direct alle informatie over het product en een offerte stuurt. Middels de applicatie is het verder ook mogelijk om pagina’s uit de catalogus te scannen, om zo bijvoorbeeld video’s met uitleg te krijgen.
‘Door persoonlijk contact en oprecht advies willen we het verschil maken’, vertelt Van Dusseldorp. Manutan adviseert bedrijven onder meer bij de inrichting van complete magazijnen, of het biedt hulp aan bij het besparen van tijd en geld in de inkoopprocessen. ‘Je zult versteld staan over hoeveel schijven een bestelling vaak gaat. Dat is tijd en geld die bedrijven beter aan hun eigen klanten kunnen besteden.’
Chatten
De nieuwe mobiele toepassingen moeten het voor klanten nog eenvoudiger maken contact op te nemen. Eerder voegde Manutan al een zogenoemde ‘floating chat’ toe aan de site: een chatmogelijkheid die tijdens de bestelling ‘meereist’ met de klant. ‘Vanzelfsprekend met een echte medewerker aan de andere kant, géén robot’, verzekert Van Dusseldorp.