Xerox breidt contactcenteractiviteiten uit
Facilitair contactcenter Xerox breidt het medewerkersbestand van de vestiging in Zwolle sterk uit. Afgelopen weken deed het bedrijf er al zo’n vijftig vacatures uit en naar verwachting komen er binnen een jaar nog eens honderd extra nieuwe banen bij voor klantcontactmedewerkers.
De betreffende locatie telt op dit moment circa 180 fte. Volgens client teammanager Arie den Hollander van Xerox is de groei met name te danken aan de komst van telefonieaanbieder Telfort als klant. ‘Wij profiteren van de groei van Telfort dat onderdeel is van KPN.’ In Zwolle verzorgt Xerox onder meer de technische ondersteuning en de afhandelingen van administratieve vragen voor de telecomprovider in kwestie. Den Hollander aan De Stentor: ‘We verwachten dat er het komende jaar nog wel extra activiteiten onze kant op zullen komen. We hebben daar dan waarschijnlijk weer honderd mensen extra voor nodig.’
Een paar maanden terug breidde Xerox in Duitsland eveneens de contactcenteractiviteiten uit, respectievelijk door middel van de overname van Invoco.