‘Meer servicecalls op zondag’
Het veranderend consumentengedrag noodzaakt steeds meer bedrijven de bereikbaarheid van hun contactcenter te vergroten. Met name zondag is een populaire dag voor consumenten om klantenservices te bellen, blijkt uit onderzoeksresultaten van het Britse alldayPA.
Volgens de betreffende antwoordservice verwachten hedendaagse klanten dat bedrijven te allen tijde voor ze klaar staan. Juist het aantal telefoongesprekken op zondagen is de afgelopen twee jaar sterk toegenomen, in vergelijking tot de andere dagen in de week. Ook de hoeveelheid servicecalls op zaterdagen groeide substantieel, terwijl het telefonische klantcontactverkeer op dinsdagen, woensdagen en donderdagen daalde.
‘Organisaties die hun openingstijden aanpassen om in lijn te blijven met de consumententrends, maken grote kans hier veel voordeel uit te halen’, meent Suzanne Yates van alldayPA. Volgens haar kan het Britse bedrijfsleven uitzien naar een miljardenboost wanneer er soepeler wordt omgegaan met koopzondagen. Daarnaast wijst zij op de schade die negatieve consumentenreviews op social media een merk kunnen opleveren, wanneer organisaties hier niet snel genoeg op reageren. Zoals in een weekeinde bijvoorbeeld. Klik hier voor de infographic.