Contactcentermedewerker Pricon verricht heldendaad
Een medewerkster van facilitair contactcenter Pricon in Emmen heeft een man gered van koolmonoxidevergiftiging. Zijn plotseling overleden papegaai bleek uiteindelijk zijn redding.
De helpdesk die in de nachtelijke uren inkomende telefoongesprekken aanneemt voor de woningbouwvereniging, kreeg een paar dagen terug een man aan de lijn die een overstuurde indruk maakte. ‘Hij huilde, was verward en vertelde dat zijn papegaai dood in de kooi lag’, ve rtelt Marian Borneman, accountmanager van Pricon, aan de NOS. De betreffende contactcentermedewerker kalmeerde de man, maar vond het toch een gek verhaal: een vogel gaat niet zomaar dood. Ze vertrouwde het niet en stuurde een monteur langs. De monteur constateerde al snel een te hoge concentratie koolmonoxide in de woning van de beller.
Bij de klantcontactspecialist in Emmen zijn ze trots op de vrouw. Borneman: ‘Er wordt vaak negatief over contactcentermedewerkers gedaan. Maar zeg nou zelf: als je de protocollen volgt wanneer iemand zegt dat zijn papegaai is overleden, dan stuur je daar normaal geen monteur op af. Heel goed dat ze heeft doorgepakt. Een heldendaad.’ De vrouw is vrijdag extra in het zonnetje gezet en ontving een kaart van de afdeling.