Bosch Communication Center in Nijmegen sluit deuren
Bosch Communication Center is voornemens de contactcenteractiviteiten in Nijmegen stop te zetten per 31 mei 2015. Onder meer het verlies van een belangrijk servicecontract is hier debet aan. Het besluit heeft gevolgen voor alle 110 medewerkers.
‘De stijgende prijsdruk en de intense concurrentie op de Nederlandse markt voor dienstverlening door communicatiecentra maken het steeds moeilijker om klanten die zowel internationaal als op de Nederlandse markt actief zijn, te kunnen bedienen. Bovendien heeft Bosch Communication Center een belangrijk service contract verloren’, laat de klantcontactspecialist weten. Om welke opdrachtgever het gaat, wil de Brusselse woordvoerder van Bosch, Fiona Michaux, niet prijsgeven. Hetzelfde geldt voor andere details omtrent de commerciële activiteiten van de contactcenterdivisie. Call'm meldt dat het T-Mobile betreft.
De gesprekken met de betreffende werknemersvertegenwoordigers zijn inmiddels van start gegaan. Op het betreffende contactcenter werken 90 agents, 6 teammanagers en de overige werknemers zijn stafmedewerkers.
BPO
Bosch Communication Center is in 2002 opgericht om de Benelux-markt te bedienen en om vooral Nederlandstalige dienstverlening aan internationale klanten te bieden. Het bedrijf is vooral actief in interactieve diensten met klanten, zoals service helpdeskactiviteiten en facilitaire dienstverlening voor bijvoorbeeld het monitoren van brand –en inbraakalarmen. In Nederland lag de focus op de telecomindustrie en Business Process Outsourcing.
De betreffende BV was onderdeel van de Bosch Groep. In Nederland telt dit concern momenteel meer dan 3.800 medewerkers verdeeld over negentien vestigingen. Anderhalf jaar geleden was er nog een directiewissel bij Bosch Communication Center; Martin Viermann maakte toen plaats voor de nieuwe algemeen directeur Karel Mulder.