DHL Express positioneert contactcenter in Jamaica
Voor het stroomlijnen van de operatie heeft het Amerikaanse koeriersbedrijf DHL Express een centraal contactcenter in de Jamaicaanse hoofdstad New Kingston opgezet. Tot voor kort werden deze activiteiten vanuit verschillende vestigingen in de regio afgehandeld.
DHL Express is geen vreemdeling in de Cariben; in 1988 gingen zeven medewerkers in Jamaica aan de slag voor de internationale postgigant. Het nieuwe contactcenter in New Kingston, waar zowel telesales- als customer care medewerkers nu hun werkzaamheden verrichten, telt op dit moment 93 agents.
‘2014 was een uitdagend jaar, maar overall groeiden we met dubbele cijfers. In sommige markten groeiden we met twintig procent. We gaan er dan ook vanuit dat het telecenter deze progressieve lijn kan voortzetten’, vertelt Reiner Wolfs, managing director DHL Express in de Cariben. Na een maandenlange zoektocht voor een centrale locatie voor het contactcenter viel de keuze dus op Jamaica. Voor Wolfs en consorten gaven de aanwezige skills, de goede educatie en de potentie van het land de doorslag.