Samsung gaat viraal met callcenterservice voor doven
Ter promotie van zijn nieuwe visuele callcenterservice voor doven en slechthorenden, zette Samsung een speciaal experiment op waarin Muharrem een glansrol speelt. Deze dove man uit Turkije krijgt de verrassing van zijn leven als blijkt dat iedereen in zijn buurt gebarentaal heeft leren spreken.
In de video zie je een nietsvermoedende Muharrem samen met zijn zus de deur uitstappen. Eerst zegt een voorbijganger ‘goedemorgen’ in gebarentaal, vervolgens prijst de bakker zijn warme bagels aan, van de groenteboer krijgt hij een gratis appel en ook de taxichauffeur communiceert moeiteloos contact met hem. Terwijl hij voor een digitale kiosk staat, begint het kwartje van deze bijzondere ochtend langzamerhand te vallen voor Muharrem. Bekijk onderaan deze pagina de marketingcampagne ‘Hearing Hands’.
Een soortgelijke dienst wordt ingezet door het Nederlandse tolkcentrum Berengroep, dat in de rubriek 'Kloppend Hart' in de jongste uitgave van CustomerFirst de hoofdrol opeist. 24 uur per dag en zeven dagen per week staan de circa 20 servicemedewerkers paraat voor dove en slechthorende klanten die bijvoorbeeld een afspraak willen maken met de huisarts, Belastingdienst of een pizza willen bestellen. 'De klant op een zo gelijkwaardig mogelijke manier toegang geven tot telefonie, daar gaat het uiteindelijk om', aldus Pascal Ursinus, mede-eigenaar Berengroep. Klik hier voor de PDF.
- Pascal Ursinus
- Kloppend Hart
- klantbeleving
- callcenterservice
- marketingcampagne
- teletolk
- Muharrem
- Hearing Hands
- Berengroep
- Samsung