Store of the Future brengt on- en offline winkelen samen
In New Babylon in Den Haag is de "Store of the Future" geopend. Dit retailinnovatielab brengt on- en offline winkelen samen voor meer dan zestig retailers, merken, vastgoed- en financiële partijen en technologiebedrijven. Het initiatief komt van gemeente Den Haag en Q&A Research & Consultancy. Een van de hoofdsponsors is Axians, dat in samenwerking met Cisco de onderliggende IT-infrastructuur implementeerde voor het innovatiecentrum.
In de Store of the Future kunnen retailers hun IT-innovaties en nieuwe producten in een live omgeving testen en het winkelen interactief maken, waardoor de consument op een nieuwe manier kennismaakt met de producten en diensten.
‘Wij hebben de Store of the Future samen met retailers en partners opgezet, met als doel de consument te laten ervaren en testen hoe de winkel van de toekomst er uit moet zien’, zegt John Terra, research director retail bij Q&A Research & Consultancy. ‘Het innovatieve lab blijft in ontwikkeling, waarbij technologieën toegevoegd kunnen worden. Axians, het ICT-merk van VINCI Energies, en Cisco kunnen ons daar bij helpen. De IT-infrastructuur van Axians biedt een goede verbinding aan zowel consumenten als retailers. Zo kan eenvoudig gebruik gemaakt worden van WiFi, en hebben retailers altijd de mogelijkheid om hun technologieën toe te passen.'
Customer engagement
Terra kijkt uit naar de toekomst, waarin Axians en Cisco als strategisch partners een belangrijke rol zullen spelen. ‘Nu de basis is gelegd kunnen we de toekomst gaan ontdekken. Hoe komen we in contact met consumenten via Apps en Bluetooth? Hoe kunnen we de data die we verkrijgen analyseren? We willen ons gaan richten op engagement en interactie met de consument. Daarbij blijven we de consument om feedback vragen, zodat het concept in ontwikkeling blijft.’
Edwin Prinsen, managing director Cisco Nederland: ‘Internet heeft de manier waarop we winkelen ingrijpend veranderd en toch staan we nog maar aan het begin. Zo kunnen we dankzij technologische innovaties in de Store of the Future gaan zien hoe het fysieke winkelen een nieuwe dimensie krijgt. De ICT-infrastructuur hiervoor zorgt dat niet alleen de retailers alle mogelijkheden krijgen om hun vernieuwende winkelideeën uit te voeren, maar ook dat het publiek een ongekende winkelervaring kan krijgen. Het beste van twee werelden: de fysieke winkelervaring verweven met de interactie, het engagement en de informatievoorziening die de consument van online gewend is.’
- Axians
- Gemeente Den Haag
- Cisco
- Store of the Future
- Q & A Research
- klantinteractie
- customer engagement