ING laat Finbox links liggen

ING laat Finbox links liggen
  • 12 oktober 2015
  • Redactie

ING stopt na een kleine vier jaar met de dienst Finbox. Te weinig klanten maken gebruik van de digitale brievenbus, die sinds begin 2012 bestaat.

Met Finbox kunnen klanten onder meer hun rekeningen, acceptgiro’s, salarisstroken, pensioenoverzichten en polisbladen centraal opslaan, plus aangeven van welke organisaties zij financiele post in hun digitale inbox willen ontvangen. De bank bericht vandaag echter dat het aantal klanten ‘niet toereikend is om het noodzakelijke onderhoud aan het systeem en de gewenste verbeteringen te rechtvaardigen’. Per 1 januari 2016 trekt ING hier de stekker dan ook uit.

ABN Amro en Rabobank maken eveneens gebruik van de digitale brievenbus. Zij laten weten niet van plan te zijn om te stoppen met Finbox.

Financieel Fit
Meer succesvoller is ING’s campagne Financieel Fit. Hiermee won de bank recent de ‘Banking Communication Award’. De jury benadrukte het klantbelang dat in de campagne centraal stond en gaf voor dit aspect gemiddeld een 8.0. Uit het consumentenonderzoek van Gfk bleek dat de campagne onder andere hoog scoorde op het informatieve aspect.




comments powered by Disqus