Lidl legt nadruk op service in nieuwe pilotstore
Lidl test in zijn vestiging in Halsteren ‘nieuwe service-elementen’. De betreffende locatie is sterk gefocust op dienstverlening en bevat negen kassa’s, een klantenbalie, een klantentoilet en een nieuwe kleurstelling.
Volgens een woordvoerder van de supermarktketen gaat het om een nieuwe pilotstore. De winkel is gebaseerd op ‘ontwikkelingen in het buitenland’ en past in de evolutie van Lidl van een zogeheten harddiscounter naar een winkel die meer inzet op vers en service-elementen. Distrifood schrijft dat er ook meer duidelijke uitingen worden aangebracht. Zo komt bij de versafdeling bijvoorbeeld te staan ‘Topkwaliteit van beste leveranciers. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt’ en bij de zuivelsectie ‘Je haalt de lekkerste zuivel in huis als de koeien zoveel mogelijk buiten de deur eten’.
Sinds augustus dit jaar maakt Lidl ook gebruik van SAP HANA, voor een beter inzicht in klantgedrag en aansluitend om hier sneller op te kunnen anticiperen.