Schadeafhandeling Ditzo geheel via WhatsApp

Schadeafhandeling Ditzo geheel via WhatsApp
  • 19 oktober 2015
  • Redactie

‘Onze klanten zijn steeds weer verrast dat het zo makkelijk te regelen is’, vertelt Ditzo-marketeer Hella de Weger over de schademeldingen die de verzekeraar sinds kort via WhatsApp ontvangt. Aan CustomerFirst laat ze weten dat er inmiddels zo’n vijftig ‘schadeappjes’ per week binnenkomen.

Ditzo is naar eigen zeggen de eerste verzekeraar in Nederland die klanten in staat stelt om een schade te melden door middel van een WhatsApp-bericht. In principe hoeven schadeformulieren niet langer te worden ingevuld, behalve als er een andere auto of persoon betrokken is bij de schade. Een naam, polisnummer, een foto van het schadeformulier en drie goede foto’s van de bijbehorende schade zijn voldoende. Je zou denken dat niet iedereen even scherpe foto’s aanlevert, maar dat valt volgens De Weger reuze mee in de praktijk. ‘Het belangrijkste is dat je duidelijk de schade ziet én het object waar het om gaat. We hebben eigenlijk nog nooit gehad dat iemand zulke onduidelijke foto’s maakte dat hij nieuwe foto’s moest sturen.’

Half uur
Via WhatsApp konden klanten al vragen stellen aan de betreffende verzekeraar, sinds augustus dit jaar zijn daar schademeldingen aan toegevoegd. ‘Die maand kregen we direct al zo’n honderd schademeldingen binnen. Sinds de grotere lancering met de campagne (eind september, red.) is dit gestegen naar zo’n vijftig per week. Onze klanten zijn steeds weer verrast dat het zo makkelijk te regelen is’, zegt De Weger. Zijn telefonische controlevragen nooit benodigd? ‘Als het kán, regelen we het via WhatsApp. Echter als een klant toch liever even via de telefoon uitlegt wat er precies gebeurd is of als het ons nog niet helemaal duidelijk is, dan is er nog telefonisch contact. Maar in de meeste gevallen wordt alles gewoon via WhatsApp geregeld. Alles wat je aan de telefoon zegt, kun je in principe ook in een appje schrijven.’ Aansluitend geeft de Ditzo-marketeer aan dat klanten gedurende de openingstijden van het contactcenter binnen een half uur een reactie kunnen verwachten.


comments powered by Disqus