Service Check ingelijfd door SAMR

Service Check ingelijfd door SAMR
  • 27 oktober 2015
  • Redactie

SAMR neemt Service Check op in haar portfolio. Met de komst van dit onderzoeksbureau, dat gespecialiseerd in medewerker- en customer engagement onderzoek, verwacht SAMR klanten een substantiële meerwaarde te kunnen bieden.

Jessica Jonasse, eigenaar Service Check, zocht een partij met een vergelijkbare visie, ambitie en cultuur. Die vond ze bij SAMR. ‘Het lag ook voor de hand omdat we al langer samenwerken (onder andere voor NS, red.). Door de overname vormen we een krachtige combinatie, waarmee we antwoord kunnen geven op de groeiende vraag van organisaties naar klantgericht ondernemen en toegepast medewerkeronderzoek.’ De krachtenbundeling zorgt ervoor dat Service Checks Customer Cube, het klantstrategiemodel vanuit de interne organisatie, verder kan worden ontwikkeld en uitgerold. ‘Daar ligt onze ambitie: door perfecte feedback medewerkers zichzelf en de organisatie te laten ontwikkelen’, aldus Jonasse. Als gevolg van de overname treedt zij in dienst bij SAMR als manager Business Development.

Klantmanagement
Jorgen Botermans, ceo van SAMR, licht de overname toe: ‘Service Check begint a priori intern en werkt dan aan ontwikkeling van de klantwaarde. SAMR doet dat ook, maar focust meer op de buitenwereld in haar benadering van klantmanagement en het blootleggen van marktkansen. Dat maakt SAMR de ‘marktvinder’. De combinatie SAMR – Service Check maakt ons relevanter en aantrekkelijker voor opdrachtgevers’, is zijn overtuiging.

In april van dit jaar ontstond SAMR als gevolg van het samengaan van marktonderzoekbureaus MarketResponse en SmartAgent. Samen met BBP Media verzorgt SAMR in april volgend jaar de verkiezing Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.




comments powered by Disqus