Zes klantbehoeften om te volgen

Zes klantbehoeften om te volgen
  • 28 oktober 2015
  • Redactie

Commvault, specialist in dataprotectie en informatiemanagement, signaleert zes klantbehoeften waar CIO’s en business managers mee te maken hebben of krijgen.

Chief Information Officers richten zich volgens Commvault steeds meer op de volgende klantbehoeften:
• Open, op standaarden gebaseerde infrastructuur. Klanten moeten de kosten- en flexibiliteitsvoordelen van de commodity-infrastructuur benutten.
• Nieuwe recoverymandaten. Klanten zijn steeds minder tolerant als het gaat om dataverlies in bedrijfskritische applicaties.
• Uitbreidbare, ingebouwde analytics. Klanten willen search-, visualisatie-, grafische en correlatietools ingebouwd hebben in hun datamanagementoplossingen, of daartoe toegang hebben vanaf third-party standaardquerytalen.
• Toegang en samenwerking. Gebruikers moeten probleemloze, universele toegang hebben tot alle kopieën van hun data, ongeacht waar en wanneer ze waren gecreëerd. Daarnaast moeten ze de mogelijkheid hebben deze kopieën veilig te delen met anderen om hergebruik te vergroten en de waarde uit data te halen.
• End-to-end-beheer. Bedrijven moeten alle data onder hun beheer hebben: inzicht, beveiliging, toegang en compliance.
• Back-up ingehaald door datagroei. Datahoeveelheden overstijgen het vermogen van traditionele back-upoplossingen als het gaat om het voldoen aan de eisen en hedendaagse ‘recovery point objectives’.

Om een holistische oplossing te kunnen leveren, onderscheidt de datamanagementexpert enkele basisprincipes waaraan moet worden voldaan. In een notendop komt het erop neer dat het van belang is om geïntegreerde databeveiliging te bieden, data te beheren vanaf het moment van ontstaan, te kiezen voor op standaarden gebaseerde platformtoegang en apps, bestanden en informatie veilig te delen en te synchroniseren.







comments powered by Disqus