App attendeert Vodafone-klanten op storingen
Vodafone gaat via zijn app dekkingskaarten, storingen en geplande werkzaamheden aan zijn netwerk weergeven. Klanten krijgen hiermee real-time inzicht in de netwerkdekking en kunnen ook notificaties aanzetten voor eventuele storingen bij hen in de buurt.
‘Onze website wordt samen met de My Vodafone-app het meest gebruikt door onze klanten als servicekanaal. Het was dan ook een logische maar tegelijkertijd uitdagende stap om cruciale netwerkinformatie real-time inzichtelijk te maken voor onze klanten’, licht Dirk de Leijer, directeur Commercial Operations van de betreffende telecomprovider in Nederland, toe. Hij geeft aan dat er nog meer in de pijpleiding zit. ‘Door de verhuizing van klanten naar een nieuw IT-systeem kunnen klanten in de toekomst nog meer profiteren van nieuwe functionaliteiten, verbeterde selfservicemogelijkheden en beter inzicht in verbruik en kosten in My Vodafone.’
De functionaliteit is in eerste instantie beschikbaar voor Android, over enkele weken volgt de update voor de iOS-versie.