Ongestructureerde data vatten via AI Foundry
Kodak Alaris, een internationale leverancier van informatiebeheeroplossingen, introduceert AI Foundry. Deze nieuwe business unit helpt organisaties om (on)gestructureerde data te verwerken en te begrijpen met behulp van gepatenteerde Artificial Intelligence (AI)-technologie.
In een eerdere studie stelde onderzoeksbureau IDC vast dat ongestructureerde communicatie en verwante content, zoals e-mails, foto's, instant messages, social media, documenten en andere formaten, goed zijn voor 90% van alle digitale informatie. Bedrijven moeten deze ongestructureerde content eerst lezen en begrijpen voordat kan worden gereageerd en een bedrijfsproces kan worden gestart. ‘Ongestructureerde communicatie is een uitdaging voor elk bedrijf. Het bemoeilijkt automatisering, zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen meer kosten en verlaagt de klanttevredenheid’, aldus Steve Butler, algemeen directeur van AI Foundry. Hij stelt dat de nieuwe business unit is opgericht om de kracht van kunstmatige intelligentie optimaal te benutten, voor het kunnen leveren van ‘contextgevoelig’ informatiebeheer. ‘Dankzij onze end-to-end oplossingen voor het automatiseren van bedrijfsprocessen kunnen bedrijven samen met AI Foundry de klantervaring verbeteren, problemen met content management bedrijfsbreed aanpakken en de beste ROI bereiken.’
Klantcommunicatie
Kodak Alaris schrijft in het persbericht dat oplossingen op basis van kunstmatige intelligentie met name krachtig zijn ‘wanneer ze worden gebruikt om klantcommunicatie te begrijpen en actie te ondernemen, zoals bij het reageren op een aanvraag, de opbouw van een kennisbank of de start van een workflowproces’. Aan de hand van de nieuwe technologie kunnen organisaties volgens de informatiebeheerspecialist zorgen voor een meer nauwkeurige respons bij een eerste contact, proceduretijden verminderen, transactiekosten verlagen en de productiviteit van werknemers verhogen. Ook het verbeteren van de klanttevredenheid en -loyaliteit behoort tot de mogelijkheden.
Social
Voor bovengenoemde activiteiten biedt AI Foundry de oplossing Info Insight aan. De algoritmen die aan de basis hiervan liggen, gebruiken linguïstiek (natuurlijke taalverwerking) om ongestructureerde communicatie te interpreteren. Tegelijkertijd leren ze real-time bij. Info Insight maakt daarnaast gebruik van ‘smart routing’-technologie, waarbij aanvragen en voorgestelde reacties naar de meest geschikte medewerker worden gestuurd (rekening houdend met de vaardigheden, beschikbaarheid, tijdzone en talen van de medewerker in kwestie). De informatie die de betreffende oplossing doorspit, is afkomstig uit alle media die mensen gebruiken om in het dagelijks leven met anderen te communiceren, zoals e-mail, webchat, sms-berichten, e-mailbijlagen en berichten op sociale media. ‘De klassieke systemen op basis van regels en zoekwoorden zijn niet in staat om de problemen op te lossen waarmee we vandaag worden geconfronteerd’, meent AI Foundry.
- informatiebeheer
- klantervaring
- Info Insight
- Artificial Intelligence
- Kodak Alaris
- ongestructureerde data
- datacollectie
- AI Foundry
- klantcommunicatie