Customer Contact Forum van start

Customer Contact Forum van start
  • 29 januari 2016
  • Redactie

In België is het Customer Contact Forum opgetuigd. Dit ‘gezellige terras voor collega’s’, zoals de initiatiefnemers het nieuwe project omschrijven, moet uitgroeien tot een plek waar professionals uit de klantcontactsector on- en offline ervaringen kunnen delen. Om zo de sector nog te verbeteren en zelf beter te worden in hun job. ‘Geen dure keynotes en seminars, wel een gezellige plek om informeel van gedachten te wisselen.’

Het platform is opgezet door een heel team van ervaren sectorcollega’s: Sandra Rens (eSeR marketingcommunicatie), Stefan Sterk (Securitas), Jan Vidts (Voxtron), Suzan Van Klink (Teamleiders.nu), Georges Van den Hauten (Corona Direct), Johan Van Schuylenbergh (ALD Automotive) en Sven De Clercq (De Servicetrainer). Zij vinden dat er sterk behoefte is aan een platform dat het menselijke aspect van het klantcontact centraal zet.

Hulppodium
Customer Contact Forum is er vanaf nu voor iedereen die professioneel met klantcontact bezig is, waarbij de sector (overheid, non-profit, private sector, enzovoorts) er niet toe doet. ‘Na de theorie en de schoolstages, op welke plekken kunnen we nog bijleren in onze job?’, stelt Jan Vidts zich de vraag. ‘Natuurlijk zijn dure seminars met grote keynotesprekers best boeiend. Maar zijn het niet de tips die je ’s avonds van een collega in het café hoort, waarmee je de volgende dag ook werkelijk beter en sneller werkt? Vanuit die ondervinding hebben we het Customer Contact Forum opgestart. Wij, het startteam, hebben daarin een louter begeleidende rol. Het is aan onze leden om dit forum in te vullen en te laten leven.’ Mede-initiatiefnemer Stefan Sterk merkt aanvullend op dat dit vakgebied een menselijke sector is. Veel organisaties vergeten dat nog wel eens, meent hij. ‘Hoe technisch het soms ook wordt, het blijft in essentie altijd een persoon die een andere persoon contacteert en om hulp vraagt. Daarom is er nu dit forum, omdat we mensen zo goed mogelijk willen kunnen helpen.’

Voor € 450 euro word je lid van CustomerContactForum.be gedurende 1 jaar. Leden hebben toegang tot de hele website, alle artikelen, forums en tests. Tevens worden zij als eerste op de hoogte gebracht van geplande bedrijfsbezoeken, events en bepalen zij mede de inhoud hiervan.

comments powered by Disqus