Media Markt Club opgericht
Media Markt wil haar klanten beter leren kennen en relevanter worden. Vanuit die gedachte lanceerde de elektronicaketen deze week officieel de Media Markt Club. In korte tijd wist de clubledenlijst al naar 60.000 te groeien.
COO Dennis Hooijmans stelt dat het loyaliteitsprogramma moet helpen om Media Markt beter te laten aansluiten op individuele klantwensen en is de strategie erop gericht om het retailbedrijf persoonlijker te maken, met service op maat en concepten als ‘Altijd Aan’. De data van de clubleden zorgt ervoor dat Media Markt klanten nog beter kan bedienen, bijvoorbeeld door kookgekken een kookworkshop aan te bieden of gameliefhebbers de mogelijkheid te geven een nieuwe release te reserveren. Het helpt Media Markt bovendien om gerichter in te kopen. ‘Het Internet of Things biedt veel nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen we op afstand een update doorvoeren, zoals een nieuw besturingsprogramma voor een laptop. Hoewel domotica het leven gemakkelijker en leuker maken, wordt de techniek erachter steeds complexer. Wij willen onze klanten daarbij ondersteunen’, aldus Hooijmans.
De 49 lokale winkels van de elektronicaketen worden individuele clubhuizen met de vestigingsdirecteur als voorzitter. Zij zorgen ervoor dat in de winkels ‘altijd iets te beleven’ valt.
- klantrelatie
- loyaliteitsprogramma
- persoonlijk
- klantenbinding
- Media Markt Club
- service op maat
- data-analyse