Samsung integreert boodschappen-app in koelkast
Samsung heeft in samenwerking met MasterCard een app ontwikkeld die geïntegreerd is in een koelkast en het mogelijk maakt om vanuit een koelkast direct boodschappen te bestellen en te betalen. De lancering had woensdag plaats tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.
Dankzij API-integratie kunnen consumenten hun koelkast, de zogeheten Family Hub refrigerator van Samsung (zie afbeelding boven), laten communiceren met bekende supermarktketens in de Verenigde Staten. In de app kunnen ze hun favoriete merken toevoegen, artikelen in een virtueel winkelmandje plaatsen, afrekenen (pincode invoeren) en de items thuis laten bezorgen. Ook kan de ‘Groceries by MasterCard’-app op basis van eerdere bestellingen suggesties doen voor toekomstige aankopen, biedt het loyaliteitsprogramma's en coupons van supermarktketens en is er een real-time connectie voor online sales/promoties.
Zelfdenkende deur
Om in de koelkastsferen te blijven: LG heeft een koelkast ontwikkeld waarvan de deur automatisch opent als je met volle handen de koelkast nadert. Ook heeft het apparaat (LG Signature) een rond schermpje met wifi aan de binnenkant, zodat je onderweg de koelkast kunt bedienen en bijvoorbeeld de temperatuur kunt aflezen.
CES is een grote technologiebeurs die jaarlijks in januari plaatsheeft. Vrijwel alle elektronicafabrikanten tonen daar hun nieuwste producten, van smartphones, laptops en drones tot en met camera’s, televisies en zelfs slimme bh’s (OmBra, red.).
- communicatie
- innovatie
- Samsung
- technologie
- Las Vegas
- LG
- slimme koelkast
- CES
- MasterCard
- Consumer Electronics Show