WhatsAppen met ’s Heeren Loo
Klantenservicemedewerkers van 's Heeren Loo Zorggroep zijn sinds kort ook per WhatsApp bereikbaar. De organisatie beweert in de gehandicaptenzorg de eerste te zijn die de berichtendienst landelijk beschikbaar maakt als contactkanaal.
'Het past in onze visie over gastvrijheid en ons social-media-beleid', zegt Kees Erends, lid van de Raad van Bestuur van ’s Heeren Loo Zorggroep. 'Grote zorgorganisaties kunnen soms log en afstandelijk overkomen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. WhatsApp is laagdrempelig en wij vinden dat we aanwezig moeten zijn op alle kanalen die mensen willen gebruiken.'
De organisatie die mensen met een verstandelijke beperking ondersteunt is dagelijks van 8.00 tot 20.00 bereikbaar op WhatsApp. Appjes sturen kan naar het nummer 06-83362029. 'Nu de zorg zich ook steeds meer verplaatst naar de online leefwereld is het goed dat cliënten hun vragen niet meer lukraak op Facebook of Twitter hoeven plaatsen, maar direct en persoonlijk contact krijgen met de organisatie', zegt begeleider Hessel Rienstra van 's Heeren Loo: 'WhatsApp gaat absoluut bijdragen aan goede en snellere hulpverlening; zeker omdat binnenkomende berichten direct bij de juiste mensen in de regio terechtkomen. De zorg blijft zo dichtbij.'
- kanalenmix
- communicatie
- berichtendienst
- klantenservice
- bereikbaarheid
- contactkanaal
- gastvrij
- 's Heeren Loo