InSided ontvangt 6 miljoen euro groeigeld
De Nederlandse leverancier van community engagement software, inSided, maakt vandaag bekend € 6 miljoen aan groeifinanciering te hebben opgehaald. In de komende 12 maanden worden wereldwijd tussen de 50 en 100 nieuwe medewerkers aangenomen om het team en de positie van het bedrijf in Europa te verstevigen.
Volgens Robin van Lieshout, ceo en oprichter van inSided, is de kracht van zijn bedrijf dat het een sociaal communityplatform levert dat volledig in eigen beheer is van opdrachtgevers. ‘Met onze technologie kunnen klanten als Sonos, TomTom en Ahold hun bedrijfsdoelen sneller behalen’, meent hij. Zo wist T-Mobile met inSided bijvoorbeeld het telefoonverkeer naar het contactcentrum te verminderen, wat leidde tot een jaarlijkse kostenbesparing van ruim € 3.5 miljoen euro. En bij Rabobank steeg de Net Promoter Score (NPS) met 19 punten door het gebruik van de technologie. ‘Veel bedrijven zijn actief zijn op externe sociale media, zoals Twitter en Facebook, maar daarmee bouwen ze hun online aanwezigheid op geleende grond. Op de langere termijn kan dat gevaarlijk zijn’, is zijn overtuiging.
Klantinteractie
Deze eerste investeringsronde werd geleid door internationaal venture capital bedrijf Ventech, met participatie van henQ uit Amsterdam en Fortino Capital uit België. Duco Sickinghe, partner bij laatstgenoemde organisatie: ‘Doordat bedrijven steeds meer investeren in de digitale klantervaring, realiseerden we dat inSided merken weer relevant kan maken. Zij hebben een oplossing voor bedrijven om op grote schaal te interacteren met klanten, en stelt klanten in staat om met elkaar - en met bedrijven - in dialoog te gaan.’
Het online platform van de softwareleverancier, die eind 2010 is opgericht, stelt klanten in staat om vragen te stellen en antwoorden te vinden, evenals co-creatie, ervaringen delen en reviews geven over producten en diensten. In de afgelopen maanden opende de organisatie vestigingen in onder meer Frankrijk, Duitsland, Ierland, Finland en Spanje. Het huidige team telt ruim 60 werknemers. In de komende 12 maanden worden wereldwijd tussen de 50 en 100 nieuwe medewerkers aangenomen om het team en de positie van het bedrijf in Europa te verstevigen.