Reaal lanceert serviceapp Dichtbij
Reaal lanceert vandaag ‘Reaal Dichtbij’, een nieuwe app waarmee klanten snel en eenvoudig verzekeringszaken kunnen regelen via hun smartphone. Eén van de functionaliteiten van de applicatie is contact met de klantenservice via een kanaal naar keuze.
Met behulp van deze app kunnen klanten op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, beschikken ze over de juiste noodnummers en krijgen ze direct antwoord op hun vraag. De puntenbeloning die klanten ontvangen voor het gebruik van de app, is volgens de verzekeraar uniek. Bart Janknegt, directeur Marketing en Distributie bij Reaal: ‘Deze nieuwe app is een nieuwe en snelle manier om relevante diensten aan te bieden, contact te hebben met onze klanten en een verzekeringen af te sluiten via je mobiel. Voor ons is de app een mooi startpunt van onze digitalisering.’
Noodhulp
Gebruikers verdienen punten door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken of door een verzekering af te sluiten. Maar ook via de surprisefeature, waarmee je door te schudden met je telefoon verrast wordt met een beloning. Klanten kunnen hun punten inwisselen voor verschillende cadeaus, bijvoorbeeld een tegoedbon voor Netflix, iTunes of Spotify. Met de Dichtbij-app hebben klanten op basis van hun locatiegegevens een actueel overzicht van de noodnummers in binnen- en buitenland. Tevens biedt de applicatie informatie over wat te doen in noodsituaties, zoals autopech of gezondheidsproblemen in het buitenland.
Op basis van de ervaringen van klanten en adviseurs wordt de app, die momenteel alleen beschikbaar is voor iOS, doorontwikkeld. Naar verwachting volgt eind april de uitrol voor Android.