DDMA lanceert Social Maturity Test
Om te checken of social media een volwaardig onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie van een bedrijf is, kan nu worden gecheckt via de Social Maturity Test. De commissie Social van brancheorganisatie DDMA is aanjager van deze test.
‘Social media is nog vaak een geïsoleerd vakgebied binnen organisaties, zonder voldoende besef van eigen kennis en zonder duidelijke bijdrage aan business doelstellingen. De commissie wil organisaties ondersteunen en uitdagen bij het zetten van de volgende stap richting social maturity om zo het hele vakgebied verder te brengen’, verklaart commissievoorzitter Achmed Awad.
Onderwerpen als de inzet van data, het stellen van KPI’s, content, juridische issues, verantwoordelijkheden en kennis passeren de revue in de Social Maturity Test. De (mede)verantwoordelijke voor de social strategie binnen organisaties vormen de doelgroep. Op basis van het volwassenheidsniveau worden aan het eind van de check per thema adviezen gegeven. Omdat de resultaten ook weergeven hoe een organisatie scoort ten opzichte van de gehele sector, kan de test voor organisaties als benchmark dienen.