Foodora service breidt verder uit
De roze fietsen van bezorgservice Foodora verschijnen, in navolging van Amsterdam, sinds kort ook in de straten van Utrecht en Den Haag. Het blijft bovenal niet bij een Nederlandse uitbreiding alleen: andere nieuwe markten zijn Göteborg in Zweden, Tampere en Turku in Finland, plus zes Duitse steden (Bonn, Bremen, Essen, Hannover, Neurenberg en Wiesbaden).
In de afgelopen periode verdubbelde Foodora bijna maandelijks haar capaciteit, waardoor de in Berlijn gelanceerde startup actief is in Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Canada, Finland, Italië, Noorwegen, Zweden en Australië. In laatstgenoemd land is de bezorgservice overigens actief onder het merk Suppertime.
500 bezorgers in Nederland
Door deze actuele uitbreiding bereikt Foodora zeven miljoen potentiële nieuwe klanten. Het wereldwijde netwerk van het bedrijf beschikt over meer dan 4.000 bezorgers, die gerechten van 5.000 lokale restaurants direct bij duizenden mensen thuisbezorgen. In Nederland fietsen er ruim vijfhonderd bezorgers rond die bestellingen van 250 restaurants bezorgen. Klanten kunnen via internet of de mobiele app bestellen.
'Onze service is geschikt voor mensen die van goed eten houden en hier niet lang op willen wachten', vertelt Julian Dames, cmo en medeoprichter van Foodora. 'Wij maken het gemakkelijk voor ze om gerechten te bestellen van restaurants die nog nooit eerder hebben bezorgd en waar zij wellicht regelmatig lang hebben moeten wachten op een tafel.’ Ondanks de groei, benadrukt Dames dat de focus gericht blijft op het versterken van de beschikbaarheid. ‘Na de fenomenale groei en reacties van klanten in onze hoofdsteden, brengen wij onze diensten eindelijk naar meer steden in onze belangrijkste markten.’