Klant Contact Services investeert in werkgeluk
Klant Contact Services heeft in samenwerking met Emotome de zogenoemde happyscan ontwikkeld. Hiermee is de klantcontactspecialist in staat het geluk van zijn medewerkers te meten en te beïnvloeden.
‘KCS wil het verschil maken voor mensen en dus een werkgever zijn die een positieve indruk in ieders leven achterlaat. Wij streven daarom naar gelukkige medewerkers, zodat ze dit ook uitstralen naar klanten, collega’s, familie en vrienden. Bijkomend voordeel is dat gelukkige medewerkers ook productiever zijn en minder vaak ziek’, verklaart Diederik Renne, directeur Klant Contact Services, deze actuele stap.
Aantrekkelijke werkgever
Zijn organisatie startte eind februari dit jaar als eerste bedrijf in de contactcenterbranche met de happyscan. ‘We creëren het besef dat medewerkers zelf invloed hebben op hun geluk. Als werkgever maken we tijd vrij om in teamverband over geluk te praten en samen tot concrete acties en positieve gewoonten te komen.’ Door bij te dragen aan het vergroten van geluk onder medewerkers hoopt Klant Contact Services in 2017 bovendien de meest aantrekkelijke werkgever in de contactcenterbranche te zijn.
‘De digitale scan en het bijbehorende teamprogramma zijn gebaseerd op ruim 10 jaar wetenschappelijk onderzoek naar wat de mens gelukkig maakt’, legt Kim Cramer, medeoprichtster van Emotome, uit. De scan geeft inzicht in de geluksscore op individueel, team- en organisatieniveau, zodat het hele bedrijf actief op geluk kan sturen en dit positief kan beïnvloeden, stelt ze. Samen met KCS gaat Emotome het komende half jaar intensief werken aan het vergroten van geluk.
Noot: lees in de komende uitgave van CustomerFirst (04-2016) meer over werkgeluk.
- happyscan
- Klant Contact Services
- KCS
- gelukkige werknemers
- Emotome
- werkgeluk
- Diederik Renne
- Kim Cramer
- geluk meten en beïnvloeden