BNP Paribas Fortis wil totaalbeleving creëren

BNP Paribas Fortis wil totaalbeleving creëren
  • 21 april 2016
  • Redactie

BNP Paribas Fortis heeft in het centrum van Gent haar eerste flagship store geopend. Bezoekers treffen er onder andere een transparante, interactieve Innovation Wall. Deze uitgerekte, licht gekromde LED-wand bevat op ooghoogte touchscreens die ‘uitnodigen tot interactie’.

Het nieuwe kantoorconcept is ontwikkeld in samenwerking met het Gentse Trendwolves, meldt de Belgische site Gondola. Het genoemde trend- en marketingbureau onderzocht wat, rekening houdend met jongerentrends, de functie en invulling van een relevant bankkantoor in tijden van online en mobile banking, Bitcoins, Apple Pay en Google Wallet nog moet zijn.

Phygital
Voorafgaand aan de Flagship van BNP Paribas Fortis, ontwikkelde Trendwolves al ‘Phygital Labs’ voor BNP-dochter Hello Bank. Hier kregen consumenten online ervaringen aangeboden in een fysieke setting.  Er werd geëxperimenteerd met een jonge talentvolle mensen om nieuwe technologie te koppelen aan buitengewone winkelervaringen. Zo werd je lunch of broodje er goedkoper wanneer je via kinect (een technologie die beweging registreert) een aantal ‘squats’ deed. Via een type indicator kon je op zoek gaan naar jouw financiële typologie, enzovoorts.

Slowcial
Het nieuwste pand van BNP Paribas Fortis bouwt hier op voort door online en offline in elkaar te laten overvloeien. Zo zal het makkelijk worden financiële informatie in het kantoor in te winnen tijdens het shoppen en erna alles via e-mail doorgestuurd te krijgen. Ondanks alle nieuwe technologieën, wordt in het kantoor de nadruk gelegd op het belang van fysieke contactpunten. ‘Mensen hebben behoefte aan menselijk en ‘echt’ contact, aan betrokkenheid. We spreken hier van de slowcial trend’, klinkt het bij Trendwolves. ‘State-of-the-art phygital experiences maar met een menselijke gezicht.’


Verwelkomen
De LEDwand fungeert tevens als een interactief communicatiemiddel met de bezoekers. Wie bijvoorbeeld een vergaderplek boekt, wordt op de Wall verwelkomd. De bezoeker kan verschillende opties kiezen: via de Financial Type Indicator kan hij zijn persoonlijk financieel profiel ontdekken, en via ‘Home on the spot’ kan hij alles te weten komen over kopen, huren en (ver)bouwen.

Ook aan de allerjongsten is gedacht met een digitale graffitimuur. Daarop kunnen zij sprayen, ontwerpen en illustreren. Verder zijn er coding-for-kids tools, smart toys, robotjes en videogames op ‘kindermaat’. Tot slot verdient de Innovation Library een vermelding: een digitale bibliotheek met praktische tools en methodes om te innoveren.











comments powered by Disqus