Picnic wil servicegerichte bezorgers
Online supermarkt Picnic, dat sinds kort ook actief is in Leusden, let bij de werving en selectie van nieuwe krachten nadrukkelijk op hun servicegerichtheid. ‘Daarom rekruteren we bezorgers die in de horeca werken’, vertelt medeoprichter Frederik Nieuwenhuys.
In de aanloop naar zijn presentatie tijdens Logistiek & E-commerce op 14 juni doet Nieuwenhuys uit de doeken dat Picnic-bezorgers een heel ander profiel hebben dan de personen die je doorgaans als bezorger aan de deur hebt. Een bewuste keuze, stelt hij. ‘Het zijn mensen die in (pilotstad, red.) Amersfoort wonen en de stad goed kennen. We laten ook vaak dezelfde bezorger bij een klant terugkeren, zo worden zij een bekend gezicht.’
Klantvragen
Naast service steekt het bedrijf, dat recent is gekroond tot Beste Startende Webwinkel van Nederland, veel tijd en energie in microplanning en realtime analytics. ‘We werken continue aan het verbeteren van de voorspelbaarheid van onze bezorgoperatie’, aldus Nieuwenhuys. ‘Je kunt bijvoorbeeld de stoptijd van een chauffeur beter berekenen als je weet of het adres zich in een flat bevindt of een rijtjeshuis is, of als je weet dat een bezorger nieuw is en het systeem nog moet leren kennen. Ook moet je rekening houden met klanten die voor het eerst hebben besteld. Je hebt dan tijd nodig om eventuele vragen over Picnic aan de deur te beantwoorden.’
Kortgeleden breidde Picnic zijn bestelapplicatie uit met een realtime ‘boodschappenradar’. Daarmee zijn de elektrische bezorgbusjes van de app only supermarkt tot op de minuut nauwkeurig te volgen.
- realtime boodschappenradar
- klantcontact
- Logistiek & E-commerce
- horeca
- online supermarkt
- Picnic
- microplanning
- servicegericht