Samsung wil bottom-up cultuur
Samsung wil meer op een start-up gaan lijken. In een verklaring zegt het elektronicabedrijf daarom de eigen bedrijfscultuur te gaan aanpakken. Het merk wil onder meer afstappen van de huidige top-down cultuur en managers moeten vaker de dialoog aangaan met werknemers.
Meer dan 300.000 mensen werken nu bij Samsung, maar de reorganisatie brengt met zich mee dat bestuurslagen worden weggehaald. Ook zal het aantal vergaderingen worden gereduceerd, processen vereenvoudigd, komen er meer trainingsmogelijkheden voor medewerkers en moedigt het elektronicabedrijf haar personeel aan om meer tijd met hun familie door te brengen.
Eerder introduceerde het Zuid-Koreaanse bedrijf onder meer flexibele werktijden en versoepelde het de kledingvoorschriften. Door meer als een start-up functioneren hoopt Samsung sneller te kunnen inspelen op de marktomstandigheden, evenals innovatie te versnellen.
- lege boardroom
- verjonging
- start-up inrichting
- bottom-up cultuur
- meer ruimte voor werknemers
- Samsung
- innovatie