Sephora verkoopt cosmetica via chatapp

Sephora verkoopt cosmetica via chatapp
  • 7 april 2016
  • Redactie

Cosmeticabedrijf Sephora zet messaging dienst Kik in voor het verkopen van cosmeticaproducten in een gesprek met haar klanten. Daarnaast is het mogelijk om productreviews op te vragen en tips te krijgen van Sephora-medewerkers via deze chatapp.

Kik-gebruikers kunnen Sephora toevoegen aan hun vriendenlijst en een chat starten om meer informatie te ontvangen. De retailer past allereerst een chatbot toe die het gesprek aan de hand van een quiz personaliseert:


Productadvies
Aan de hand van de verstrekte informatie geeft de chatbot vervolgens advies over welke producten zouden passen bij de consument en toont het onder meer video’s (tutorials) op welke manieren de betreffende artikelen kunnen worden gebruikt:

Jonge consumenten
Kik heeft momenteel zo’n 275 miljoen actieve gebruikers, waarvan 42 procent tussen de 18 en 24 jaar oud is. Sephora mikt met de samenwerking dan ook op deze consumentengroep die het liefst snel via chat communiceert. Het kopen van de artikelen kan volgens Digiday in een native pagina binnen de app.






comments powered by Disqus