‘Goede klantervaring moet onbegrensd zijn’
Manhattan Associates, ontwikkelaar van technologieoplossingen, kondigt nieuwe mogelijkheden aan voor zijn omnichannel customer service oplossing. Hiermee kunnen klantenservicemedewerkers via één enkele applicatie en interface meerdere merken en landen met verschillende valuta en verschillende verkoopkanalen van dienst zijn.
De softwareleverancier stelt dat een goede klantervaring geen grenzen mag kennen. ‘Als klanten waar ook ter wereld een product zien, dan moeten ze de mogelijkheid hebben om dit product te kopen, te laten bezorgen en te retourneren waar en wanneer ze dit willen, onafhankelijk van de munteenheid’, maakt Manhattan Associates duidelijk in een persbericht. Medewerkers moeten consumenten een snelle, rimpelloze en positieve ervaring kunnen bieden zonder dat ze zelf veel tijd verspillen aan het in- en uitloggen bij verschillende customer serviceapplicaties, vindt de technologiespeler.
Eén klik
Om de druk op de infrastructuur van contactcenters - en daarmee de klantenservicemedewerkers - te verlichten, heeft Manhattan Associates zijn omnichannel customer service oplossing verrijkt. ‘Veel bedrijven zien een groeiende complexiteit bij het beheren van hun retailoperatie met meerdere merken, meerdere kanalen en meerdere landen’, zegt Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland van genoemde organisatie. ‘We herkennen de uitdagingen die met deze initiatieven gepaard gaan en bieden onze klanten de oplossing om succes te hebben in een steeds complexer landschap.’
Bedrijven kunnen de omnichannel klantenserviceapplicatie configureren op basis van de specifieke eisen voor een bepaald merk en land, waaronder prijzen, aanbiedingen, betaalvoorwaarden, valuta en verzendvoorwaarden. Doordat agents met één klik kunnen switchen tussen merken en landen, kunnen ze volgens de technologiespeler effectief met klanten communiceren en tegelijkertijd de gesprekstijd reduceren.