Staples test spraakherkenning

Staples test spraakherkenning
  • 2 augustus 2016
  • Redactie

De Amerikaanse kantoorartikelenverkoper Staples test een biometrische bestelfunctionaliteit voor zijn zogenoemde ‘Easy Button’. Dankzij de integratie van nieuwe technologie kunnen consumenten deze knop per spraak opdracht geven om artikelen (opnieuw) te bestellen.

De geïntegreerde zelflerende chatbot is in staat bestelcommando’s op te volgen, evenals vragen te beantwoorden over bepaalde producten. Indien de bot een vraag niet begrijpt, wordt de consument direct in contact gebracht met een menselijke klantenservicemedewerker. Daar houdt het niet op voor de chatbot: door op de achtergrond mee te luisteren leert ‘hij’ automatisch van die klantgesprekken.

‘Dit nieuwe eenvoudige systeem dat we momenteel testen bevat in de kern kunstmatige intelligentie’, deelt Ryan Bartley, directeur Mobile bij Staples, met Internet Retailer. ‘Wij verwachten dat de inzet van spraak voor verzoeken spoedig gebruikelijk wordt.’

Staples in VideoFirst



comments powered by Disqus