Bots ontzorgen klantcontactmedewerkers

Bots ontzorgen klantcontactmedewerkers
  • 1 augustus 2016
  • Redactie

Verint introduceert Robotic Process Automation, een nieuwe oplossing die bedrijven helpt bij het automatiseren van handmatige en repetitieve processen. Dankzij de robots kunnen medewerkers zich meer focussen op het klantcontact.

De softwarebots zijn onder meer in staat om geautomatiseerd adreswijzigingen door te voeren, claims te verwerken en aanvragen te accepteren. Niet alleen zorgt dit voor een lagere kans op fouten die het gevolg zijn van de handmatige invoering van data, ook houden werknemers volgens de softwareleverancier meer tijd over ‘voor werkzaamheden die daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben voor de business en die de klantrelatie versterken’.

Klantfocus
Verint Robotic Process Automation maakt gebruik van visuele-herkenningstechnologie. Verder zijn er geen integraties of programmeerwerk nodig om de oplossing te laten samenwerken met andere applicaties. De inzet van de softwarebots verloopt door middel van het vastleggen van scripts. Michiel Lely, vice president Practises bij Verint, prijst de jonge oplossing. Niet alleen vereenvoudigt die routinetaken en -processen en geeft ie de productiviteit een boost, ook zorgt die voor een reductie van het aantal fouten, een verbetering van het klantcontact plus het voldoen aan wetgeving.

‘Door routinetaken te automatiseren, besparen organisaties veel tijd die hun werknemers kunnen besteden aan werkzaamheden die echt waarde toevoegen en gericht zijn op de klant. Dat helpt niet alleen om efficiënter te werken, maar zorgt tevens voor meer betrokken werknemers omdat ze meer tijd kunnen besteden aan interessantere werkzaamheden’, aldus Lely.




comments powered by Disqus