Zendesk ontdekt machine learning
Zendesk, aanbieder van web based helpdesksoftware, kondigt Automatic Answers aan. De door machine learning gedreven feature moet klanten sneller aan antwoorden op hun vragen helpen en stelt bedrijven in staat om over meer efficiënte supportteams te beschikken.
Volgens de softwareleverancier is dit één van de eerste klantenserviceplatforms dat is voorzien van machine learning voor het automatisch verstrekken van relevante antwoorden uit de kennisbank. ‘De voorspellende mogelijkheden van Automatic Answers voorzien enerzijds klanten van de bronnen die zij nodig hebben om snel hun problemen op te lossen, anderzijds helpen ze bedrijven om hun agents vrij te maken voor kwesties die baat hebben bij een menselijke aanpak’, stelt Adrian McDermott, senior vice president Product Development bij Zendesk.
De nieuwe feature gebruikt machine learning capaciteiten voor het analyseren van klant- en agentacties en bereikt dankzij specifieke keywords en onderwerpen snel de benodigde kennisbronnen.
- klantenservicesoftware
- productiviteitboost
- Zendesk
- machine learning
- kennisbank
- Automatic Answers
- kunstmatige intelligentie