Actuele klanttevredenheid op site 2ML
IT-dienstverlener 2ML toont voortaan alle klantenfeedback op zijn website. Iedereen die door de servicedesk van het bedrijf wordt geholpen, mag zijn mening geven in de vorm van sterren. Aansluitend wordt die online direct verwerkt.
Deze stap is bedoeld om zelf serviceverbeteringen op te doen, maar daarnaast hoopt 2ML een trend te zetten voor alle (IT-)dienstverleners om meer transparantie te brengen. In de consumentenmarkt is dat inmiddels gebruikelijk, verklaart het bedrijf. De gemiddelde klanttevredenheidsscore wordt gebaseerd op de beoordelingen, zowel op individueel als organisatieniveau, die 2ML krijgt voor zijn service.
Signaal
Robin de Vries, directeur van 2ML, vindt het waardevol om zowel positieve als negatieve commentaren direct te openbaren. ‘Natuurlijk balen we als er een slechte score op de website staat. Maar we willen het ook weten als klanten ons niet aardig vinden. Dan kunnen we er wat aan doen.’ De volgende stap is het ratingsysteem door te ontwikkelen met feedback die klanten interessant vinden om te zien, vertelt hij. ‘Dat je kunt lezen waarom iemand een hoge of lage score geeft.’ Naar verwachting komt die optie volgende maand online, aldus De Vries.
In maart dit jaar opende de IT-dienstverlener nog zijn eigen Customer Happiness Center.
- transparantie
- gemiddelde score
- ratingsysteem
- klantfeedback
- IT-dienstverlening
- klantbeoordelingen
- klanttevredenheid
- Customer Happiness Center
- 2ML