Hotelchamp personaliseert boekingsproces
De Amsterdamse start-up Hotelchamp haalde recent € 1,75 miljoen aan investeringen binnen. Met behulp van deze kapitaalinjectie kan het jonge bedrijf, dat hoteliers helpt om eenvoudig meer boekingen via de eigen website te ontvangen, haar snelle groei voortzetten en het klantenbestand uitbreiden.
‘Dankzij Hotelchamp zijn hoteliers beter in staat om de bezoekers van hun website te overtuigen een overnachting te boeken’, stelt Kristian Valk, die samen met Kasper Middelkoop oprichter is van de betreffende start-up. ‘De technologie achter ons bedrijf personaliseert de website van de hoteliers op basis van het gedrag van de bezoekers, waardoor die altijd op de juiste manier en op het juiste moment worden aangespoord te boeken. Dit leidt tot een aanzienlijk hogere conversie en dat biedt voordelen voor zowel de hoteleigenaren als de gasten’, aldus Valk. Volgens hem zorgt de software van Hotelchamp ervoor dat hoteliers minder afhankelijk worden van grote boekingswebsites als Trivago, Booking.com en Expedia. Onder meer via chats en notificatieberichten wordt getracht om websitebezoekers tot een boeking te bewegen. ‘Vanaf het eerste moment is er weer rechtstreeks contact tussen het hotel en gasten. Dat maakt de klantinteractie een stuk persoonlijker.’
Hotels wereldwijd maken reeds gebruik van de technologie van Hotelchamp, waaronder Bilderberg Hotels, StayOkay en WestCord Hotels in Nederland. Het groeigeld in deze eerste investeringsronde van het bedrijf is afkomstig van private investeerders en ondernemers uit de hotel- en e-commerce-industrie.