Webhelp selecteert aan de poort
Klantcontactspecialist Webhelp past sinds kort online assessments van MatchQ toe in het eerste deel van het selectieproces. Uitgangspunt is dat nieuw aangetrokken medewerkers beter bij de organisatie passen. Daarnaast draagt deze constructie bij aan een efficiënter recruitmentproces.
In de online assessments wordt het voorkeursgedrag van kandidaten bestudeerd en afgezet tegen het door Webhelp geformuleerde medewerkerprofiel. Met behulp van de verschillende technieken die MatchQ toepast, worden - volgens de samenwerkende partijen - kandidaten gevonden die beter passen bij het werk dat van hen verwacht wordt. Tevens voelen de nieuwe collega’s zich beter thuis bij het facilitair contactcenter in kwestie.
Betere fit
‘Wij geloven in de voorspellende waarde van data. Niet alleen voor optimale customer experiences voor onze klanten, maar ook bij onze (nieuwe) medewerkers. Met de online assessments verwachten we een betere fit tussen werkgever en werknemer’, verklaart Martijn Mulder, recruitmentmanager bij Webhelp.
De online test bestaat onder meer uit een gedragsvragenlijst, vaardigheidstoetsen en een geluidsopname. De algoritmes in de beoordeling leveren een grotere slagingskans op voor de mensen die voor een gesprek worden uitgenodigd en aangenomen.
Lees ook dit CustomerFirst-artikel over MatchQ uit juli 2013: Veeg de vloer aan met vroeg verloop.