Uber inspireert Domino’s
Pizzaketen Domino’s introduceert gps-tracking voor Nederlandse klanten. Via de website van het bedrijf kunnen klanten straks real-time hun bestelling volgen, van de winkel tot aan de bezorglocatie en de tijd van bezorging. Uber biedt klanten al jaren een vergelijkbare service, respectievelijk door ze real-time inzicht te bieden in de locatie en route van hun taxi.
In de loop van de tijd zullen alle voertuigen van Domino’s, zowel scooters, auto´s als elektrische fietsen, met gps-technologie worden uitgerust. De nieuwe dienst is als eerste beschikbaar voor klanten in Hoogeveen, Soest, Empel, Hoofddorp en Gorinchem. ‘Bezorgingen zullen veiliger, efficiënter en daardoor ook sneller bij de klant zijn, zonder dat daarvoor verkeersregels overtreden zullen worden’, vertelt Andre ten Wolde, ceo van Domino’s Nederland & België. Hij verwacht dat de uitgebreide rapportages van de gps-technologie vestigingsmanagers in staat stelt om samen met de bezorgers de service verder te verbeteren.
Het streven is om voor eind februari 2017 alle 200 locaties in Nederland te hebben uitgerust met deze gps-technologie. In Australië en Nieuw-Zeeland rolde Domino’s deze service reeds in 2015 uit. De pilot destijds bracht aan het licht dat het aantal ongelukken met bezorgers met de helft afnam. Ook concurrent Pizza Hut experimenteert al enige tijd met gps-trackers.
- uitrol
- nieuwe dienst
- serviceverbetering
- Domino's
- gps-tracking
- rapportages
- pizzabestelling volgen van deur tot deur
- Uber