Triple Tree Callcenters verheugt zich op positieve PTT-boost
Met een klein team bestaande uit wat ‘oudere’ dames heeft Triple Tree Callcenters een sterke troef in handen, verzekert mede-eigenaar Yasmina Elyazidi. De Eindhovense klantcontactspecialist is dan ook helemaal klaar voor de belperiode ten behoeve van de Plantronics Team Trophy 2017.
Waarom doet jouw organisatie hieraan mee?
‘Voor veel goede doelen zijn wij al een belangrijk verlengstuk als het gaat om telemarketingactiviteiten. Wij hebben de filosofie dat we goede kwaliteit tegen een scherpe prijs kunnen aanbieden, zodat het geld dat noodzakelijk is ook daadwerkelijk bij goede doel blijft. Daarom vinden wij deze actie leuk omdat dit helemaal overeenkomt met waar wij voor staan.’
Wat verwacht je ervan?
‘Een aantal jaar geleden heb ik al eens meegedaan met het contactcenter waar ik toen werkzaam was, waardoor ik redelijk goed kan inschatten hoe dit proces verloopt. Mits er niet al te veel veranderd is natuurlijk. Ik verwacht eigenlijk dat we op een hele leuke manier alles uit de belactie kunnen halen. Het leuke van dit initiatief is ook de aandacht eromheen voor de agents. Dat geeft ze een extra positieve boost. Goed voor de actie zelf én een goede manier om onszelf in te kunnen zetten voor het goede doel. Het worden gewoon twee hele leuke belweken!’
Wat is het onderscheidende vermogen van jouw team?
‘Allereerst is ons team klein en hebben wij een heel persoonlijke aanpak, zowel naar onze agents als onze klanten. Veel 1-op-1 coaching en ook veel in groepsverband, maar wel op een informele manier. Daarnaast denk ik dat ons personeelsbestand redelijk anders is dan bij veel andere contactcenters. Wij werken met wat ‘oudere’ dames en veel minder met de ‘jonge studenten’. Juist daardoor kunnen wij heel erg goed de balans bieden van de goede mate van commercialiteit en dus het behalen van doelstellingen, mét de juiste tone of voice (zeker voor goede doelen).’
Wat verstaat jouw organisatie onder maatschappelijk verantwoord ondernemen?
‘In onze bedrijfsvoering proberen wij op alle mogelijke manieren de kosten zo laag mogelijk te houden, zodat wij dit door kunnen trekken in de tarieven naar onze klanten. Wij zijn écht van mening dat het geld zoveel mogelijk bij het goede doel moet blijven.’
Aankomende PTT-editie doet onder meer ook Ditmeijers’ mee.