inSided breidt uit naar VS

inSided breidt uit naar VS
  • 1 februari 2017
  • Redactie

De Nederlandse softwareleverancier inSided breidt uit naar de Amerikaanse markt. Het bedrijf opent een kantoor in New York, een stap waarmee € 1.5 miljoen gemoeid is.

InSided is gespecialiseerd in community engagement platforms voor onder meer Philips, Sonos, T-Mobile en TomTom. Het wil daarmee de interactie tussen merken en klanten faciliteren door middel van peer-to-peer support, ideation, co-creatie en klantreviews.

Logische stap
Begin 2016 haalde het bedrijf € 6 miljoen aan groeifinanciering op, waarvan een deel de opening van het kantoor in New York bekostigt. Het aantal medewerkers steeg afgelopen jaar van 40 tot bijna 100 en de licentieomzet steeg met 50 procent. Robin van Lieshout, ceo van inSided, stelt dat de groei van CRM en customer experience gerelateerde SaaS (Software as a Service) met 34 procent per jaar groeit en dat de stap naar de VS een logische is. ‘De VS zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van deze groei, met een door analisten geprojecteerde groei tot minimaal 60 procent ($ 67.2 miljard) van alle SaaS-uitgaven in 2019 in die regio. Als oprichters volgen we deze marktgroei op de voet.’

Naar eigen zeggen verwacht inSided dat het actief zijn in een van de grootste en meest volwassen markten voor community engagement zal helpen om de product market fit te verstevigen, betere service te bieden aan Amerikaanse klanten en de Europese klanten te laten profiteren van de komende verbeteringen in het softwareplatform.




comments powered by Disqus