OBI4wan neemt Buzzcapture over
Buzzcapture en OBI4wan, aanbieders van SaaS-oplossingen voor (social) media monitoring en webcare, gaan samen verder. De komende maanden blijven beide merken opereren.
‘Deze samenvoeging levert een complete best of breed-oplossing voor onze klanten en biedt een solide fundament voor onze internationale expansie’, licht OBI4wan-ceo Alexander de Ruiter toe. Zijn nieuwe collega Alex van Leeuwen, ceo van Buzzcapture, deelt die mening en omschrijft de actuele collaboratie als ‘heel logisch’. ‘Waar OBI4wan uitblinkt in haar oplossing voor webcare en messaging, biedt Buzzcapture al jaren hoogstaande tooling en service voor monitoring en reputatie-analyse. De krachtenbundeling brengt de expertise, inhouse kennis en development van beide partijen samen. Dit uit zich in innovatieve oplossingen voor reputatie-analyse en customer service.’
De opening van een kantoor in Berlijn biedt perspectief voor één internationaal totaalaanbod voor media monitoring, webcare en reputatiemanagement. De krachtenbundeling resulteert in een marktleider in de Benelux, waarbij beide partijen reeds klanten bedienen in België, Frankrijk, Italië, Duitsland en andere landen. Onder meer ING, DHL, VICE Media, Warchild, bol.com, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald’s zetelen in het klantenbestand.
Fotobijschrift: Alexander de Ruiter, Alex van Leeuwen en Alex Slatman.