Virgin Media trekt half uur extra uit voor klanten

Virgin Media trekt half uur extra uit voor klanten
  • 23 maart 2017
  • Redactie

Virgin Media Ireland gaat de klantenservice verder aanscherpen. De dienst ‘Red House’ betekent dat meer tijd wordt uitgetrokken voor klanten zodat eventuele problemen meteen worden opgelost en er minder verschillende contactmomenten nodig zijn.

Monteurs van de telecomaanbieder die een internetaansluiting komen installeren, blijven bij oproepen 30 minuten langer bij de klant. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat standaard problemen met breedbandinternet daadwerkelijk worden opgelost. Het gaat onder meer om aansluiting op apparaten, het ontvangstsignaal en het aanpassen van wachtwoorden en netwerkprofielen.

Relevantie
Paul Farrell, vicepresident Commercial bij Virgin Media Ireland, vertelt aan de Irish Times dat de dienst onderdeel is van een strategie om het merk sterker te positioneren in Ierland. ‘Het merk Virgin had voor de mensen in Ierland geen enkele relevantie. Ze associeerden ons met de vroegere Megastores of bezoekjes aan het Verenigd Koninkrijk. We denken met Red House zichtbaarder in ons eigen land te kunnen zijn.’

In februari kondigde het bedrijf al aan 120 banen te creëren in het National Customer Experience Centre in Roxboro, graafschap Limerick. Het totaal aantal werknemers in het contactcenter komt daarmee op 400. Virgin kiest er bewust voor om alle telefoontjes naar de klantenservice af te handelen vanuit Ierland, in plaats van het buitenland.




comments powered by Disqus