Locatiedeling maakt Twitterbots servicegerichter
Bedrijven die via Twitter in contact staan met hun klanten, kunnen voortaan locatievoorzieningen gebruiken om betere service te leveren. Als klanten hun locatie delen, is het makkelijker voor een bot of een servicemedewerker om de context van een gesprek te begrijpen.
Gebruikers houden zelf de controle over de informatie die ze delen, stelt Twitter. Een bedrijf moet eerst vragen om een locatie, waarna diegene het verzoek kan negeren, een precieze locatie kan delen of een plaats kan kiezen uit een lijst.
Naadloze klantbeleving
De Amerikaanse restaurantketen TGI Fridays zet de functie in om het maken van een reservering of een bestelling te vergemakkelijken. Zo kan een klant uitzoeken waar de dichtstbijzijnde vestiging is en daar een maaltijd bestellen. ‘De innovatieve tools van Twitter maken het mogelijk om een digitale beleving te creëren die mensen in staat stelt naadloos met TGI Fridays te communiceren terwijl ze onderweg zijn’, verduidelijkt Sherif Mityas, vicepresident Strategy and Brand Initiatives bij de restaurantketen.
Twitter stelt zelf dat het voor fysieke bedrijven handig zijn om klanten te helpen een locatie te vinden. Het klantcontactplatform via Direct Messages ontwikkelt zich al langer. Zo zijn automatische antwoorden of welkomstberichten mogelijk, evenals het toevoegen van persoonlijke profielen wanneer klantcontactmedewerkers berichten beantwoorden.
- klantenservice
- klantgericht
- bot
- TGI Fridays
- locatiedeling
- klantcontact
- digitale kanalen
- direct message