Nick Lenten nieuwe Chief Customer Officer van Suitsupply
Nick Lenten, voormalig directeur Tevreden Klanten en Chief Technology Officer bij Coolblue, is gisteren begonnen als Chief Customer Officer van Suitsupply. ‘Hier heb ik te maken met een andere, maar zeker hyperpersoonlijke klantfocus’, zegt hij tegen Twinkle.
Eind 2016 vertrok de 30-jarige Lenten bij de toonzettende consumentenelektronicaretailer, die onlangs nog werd benoemd tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bij de uitreiking van de CustomerFirst Awards. In de voorbije periode dacht hij na over het vervolg van zijn carrière. ‘Ik ben bezig geweest met adviseren en investeren. Ook heb ik heel veel gesprekken gevoerd over een volgende stap, tot ik Fokke (de Jong, oprichter van Suitsupply, red.) tegenkwam en overtuigd raakte van de potentie. En dus ga ik van de blauwe pakketjes naar de blauwe pakken.’
Klantvertrouwen
Het Nederlandse pakkenmerk bekoort Lenten om meerdere redenen: ‘Suitsupply is mode, het gaat om eigen producten, het moet altijd fantastisch passen en het is heel internationaal. Dat trekt me aan. Daar komt bij dat er online nog veel is te doen, om er nog meer uit te halen. Er zoeken maar weinig mensen op ‘blauw pak’ in Google, zeker niet in Polen bijvoorbeeld. Vertrouwen winnen is in deze tak van sport nóg belangrijker’, stelt hij.
Intussen zag Suitsupply een andere werknemer, Martijn van der Zee, het bedrijf verlaten. Hij is per 1 mei bij Rituals aan de slag gegaan.
- directeur Tevreden Klanten
- nieuwe baan
- Suitsupply
- online kansen
- ex-Coolblue
- Chief Customer Officer
- uitdaging
- klantvertrouwen
- blauwe pakken
- Nick Lenten