ReviewFirst #33: ‘Verbindend Vermogen’ van Marco Buschman
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Freelance communicatieprofessional Judy Gerritsen beveelt 'Verbindend vermogen' aan.
‘Dit boek is voor mij een bevestiging dat samenwerking en resultaten beter worden als je je als mens met anderen kunt verbinden. Hoe goed jouw vakkennis, visie of strategie ook is, je bereikt meer als je in staat bent je open te stellen voor een ander. Wat dat precies inhoudt en hoe je dat effectief doet, daarin geeft het boek een schat aan mogelijkheden, inzichten en oefeningen.
Het leuke aan ‘Verbindend vermogen’ is dat Buschman de verbinding met de lezer aangaat. Elk hoofdstuk beschrijft hij een persoonlijke situatie uit zijn leven. Hij vertelt heel open hoe hij daarmee is omgegaan en wat hij van zijn fouten geleerd heeft. Ook staan er veel oefeningen in het boek. Met QR-codes naar video’s kun je voor jezelf nagaan hoe jij dingen aanpakt en wat je hierin kunt verbeteren.
Verbindend vermogen is een vaardigheid die groot effect heeft op persoonlijk succes. Als er goed contact is, dan gun je elkaar meer en bereik je meer. Denk bijvoorbeeld aan online klantcontact zoals webcare: je maakt verbinding door te luisteren, empathie te tonen en mensgericht te zijn.’
Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van Remko Amesz, directeur Klanttevredenheid AMP Groep.
- connectie
- leren van fouten
- mensgericht
- verbinden
- webcare
- Marco Buschman
- relatie
- Verbindend Vermogen
- menselijk contact
- empathie
- ReviewFirst
- Judy Gerritsen