‘Onvoldoende gebruik van beschikbare data voor serviceverbetering’
Ruim de helft (55%) van de recent onderzochte organisaties zet data niet in voor het verbeteren van hun serviceverlening. Hun progressie wordt daardoor tegengehouden, stelt softwarebedrijf CTB xRM, dat hier onderzoek naar heeft gedaan.
In het rapport ‘Kennisgedreven serviceverbetering’ merken de onderzoekers op dat bedrijven wel veel data vergaren, maar dit niet organisatiebreed delen. Zo geeft acht procent bijvoorbeeld aan dat hun servicemonteurs op locatie toegang hebben tot IoT-informatie, terwijl een kwart van de respondenten inzicht heeft in voorraad en prijzen. Volgens CTB xRM, kennispartner voor (internationale) organisaties in de techniek, bouw en offshoring, remt deze data-armoede hun dienstverlening omdat zij niet over alle informatie beschikken en vaak onvoorbereid op pad gaan om een storing te verhelpen.
‘Het tekort aan resources, de hoeveelheid nieuwe informatie door nieuwe technologische ontwikkelingen en de veranderende klantverwachtingen, vragen om een efficiënte uitwisseling van kennis. Wanneer het niet mogelijk is om alle vakkennis direct en volledig te delen met alle serviceverleners, is het belangrijk dat er altijd toegang is tot de bronnen waarin deze informatie besloten ligt’, aldus Yuri Ramdhani, managing director bij CTB.
Graphic: Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor organisaties?
- serviceverlening
- serviceverbetering
- rapport
- datacollectie
- CTB xRM
- dienstverlening
- progressie
- data-armoede
- kennis
- inzichten vergaren