Experiencewinkel voor theeleuten
Theebedrijf Frank About Tea denkt erover om een eigen fysieke winkel te openen. ‘Dan moet je denken aan een experiencestore à la Nespresso’, liet medeoprichter Valerie Hirschhäuser zich pas tegenover RetailTrends ontvallen.
De webshop verkoopt thee in abonnementsvorm: elke maand valt een envelop met verse thee bij de klant in de brievenbus. Het bedrijf, dat ongeveer één jaar actief is, doet tot nu toe alles zelf - van inkoop tot verpakken en versturen. In de beoogde fysieke vestiging moet vooral de beleving van mensen centraal komen te staan. Medeoprichter David Kellerman maakt de vergelijking met Bloomon, dat enige tijd een samenwerking had met H&M-zusje & Other Stories om zijn bloemen fysiek te presenteren. ‘Net als zij hebben wij een merk dat consumenten moeten ruiken, voelen en proeven voordat ze het echt gaan kopen.’
Naast de eigen verkoopkanalen wil Frank About Tea uiteindelijk in de supermarkt komen te liggen. ‘Dan kunnen we echt meedoen met de grote jongens’, aldus Hirschhäuser. In 2021 verwacht het merk in de grotere filialen van Albert Heijn te liggen.