Webhelp vervolgt overnamekoers

Webhelp vervolgt overnamekoers
  • 18 september 2017
  • Redactie

Klantcontactspecialist Webhelp kondigt de overname aan van het Franse Greenpoint, expert in het digitaal controleren van klantgegevens. ‘Onze gezamenlijke know-how vergroot onze innovatiekracht in onboarding solutions, zowel online als via video’, menen de twee oprichters van Greenpoint.

Met deze acquisitie kan Webhelp opdrachtgevers nog beter van dienst zijn en verstevigt het zijn zogenaamde Regtech BPO-aanbod (nieuwe technologieën op het gebied van wet- en regelgeving) met de oprichting van Webhelp KYC Services (WKS). Ceo Gert-Jan Morsink laat weten zeer enthousiast te zijn over de krachtenbundeling met Greenpoint. ‘Er is synergie op het gebied van business, operatie en techniek. Door deze samenwerking biedt Webhelp opdrachtgevers nieuwe oplossingen op het gebied van digitalisering van KYC (Know Your Customer-management, red.) en het vereenvoudigt het onboardingproces van klanten.’

Kennis & expertise
Het Franse Greenpoint, dat jaarlijks miljoenen documenten verwerkt, blijft gevestigd in Issy-Les-Moulineaux. Oprichters Benoît Dumortier en Hervé de Kermadec houden de dagelijkse leiding van het bedrijf. ‘We zijn erg blij dat we nu onderdeel zijn van Webhelp. Met behulp van de internationale footprint en expertise in de groep kunnen wij onze groei verder versnellen. Onze gezamenlijke know-how vergroot onze innovatiekracht in onboarding solutions, zowel online als via video.’

Afgelopen periode voegde Webhelp onder meer spraaktechnologiespecialist Telecats en CRM-speler Direct Media toe aan zijn portfolio.


Fotobijschrift: Dominique Chatelin (Webhelp Payment Services), Axel Mouquet (Webhelp Payment Services), Benoît Dumortier (Greenpoint), Sandrine Asseraf (Webhelp), Hervé de Kermadec (Greenpoint) en Matthieu Bouin (Webhelp).







comments powered by Disqus