Booking.com opent innovatiecentrum in Tel Aviv
De van oorsprong Nederlandse hotelwebsite Booking.com opent een innovatiecentrum in Tel Aviv. Dat maakte ceo Gillian Tans bekend in een bericht op LinkedIn. In het centrum wil het bedrijf onderzoek doen naar kunstmatige intelligentie, machine learning en andere slimme technologieën.
‘Vanaf het begin heeft Booking.com technologie ingezet om reizen gemakkelijker te maken. Zo kunnen we je tegenwoordig helpen om overal ter wereld een afgelegen plek te vinden, van een luxueus hotel tot een strandhuis of een appartement in de stad, en dit meteen te boeken door een paar clicks op je mobiele telefoon. Maar het schuurt nog altijd in de reisbranche en we willen nog verder gaan om de hele beleving, van planning tot verblijf en daarna, nog gemakkelijker te maken aan de hand van technologie’, schrijft Tans.
Voorhoede
‘We denken dat sommige opkomende technologieën een fundamentele impact gaan hebben op reizen. Chatbots, machine learning, natural language processing en sentimentsanalyse zijn voorbeelden van kunstmatige intelligentie die sterk kunnen veranderen hoe we denken en handelen als het gaat om reizen en lokale beleving. Er is nog veel werk te verrichten, maar we willen ons in de voorhoede bevinden. Daarom openen we een nieuw innovatiecentrum in één van de technologisch meest vooruitstrevende markten ter wereld: Tel Aviv.’
Volgens Tans is de Israëlische stad een voorloper op het gebied van technologie en start-ups. ‘Tel Aviv herbergt het beste talent en biedt innovatie als het gaat om de toepassing van kunstmatige intelligentie.’ Met een innovatielab in deze regio kan Booking.com naar eigen zeggen meer leren van nieuwe technologieën, nieuwe mogelijkheden testen en digitale marketingstrategieën ontwikkelen op basis van data. ‘Dit zal uiteindelijk leiden tot de beste beleving voor onze klanten’, besluit Tans.
- Booking.com
- Gillian Tans
- Tel Aviv
- Israël
- machine learning
- AI
- innovatie
- natural language processing
- CX
- klantbeleving
- kunstmatige intelligentie
- chatbot