Klantadviesplatform Kijkshop succesvol van start

Klantadviesplatform Kijkshop succesvol van start
  • 9 november 2017
  • Redactie

Winkelketen Kijkshop is erg tevreden over de eerste resultaten van het nieuwe online c2c-platform Kijk Bij Mij. Hier geven consumenten elkaar aankoopadvies voor producten van het bedrijf. Sinds de lancering, een week geleden, hebben 5.000 consumenten de app gedownload en geïnstalleerd.

Kijkshop laat met het platform het verkopen over aan consumenten, in de overtuiging dat zij andere consumenten het beste kunnen helpen. Als na hun videoaanbeveling een aankoop volgt, ontvangen ze 5 procent van de transactiewaarde als beloning. Overigens stelt topman Björn Serving dat fysieke winkels en de klantenservice niet zullen verdwijnen: ‘Consumenten zullen altijd behoefte hebben aan contact met een medewerker.’

Indrukwekkende prestatie
Doelstelling is om aan het eind van dit jaar 100.000 aangesloten klanten te hebben, waarvan 10.000 adviseurs. Inmiddels hebben 5.000 consumenten de app gedownload en geïnstalleerd. ‘In minder dan zeven dagen 5.000 downloads, dat is een cijfer waar we trots op zijn. Een indrukwekkende prestatie, zeker voor de Nederlandse markt’, vertelt woordvoerder Ben Steenstra tegen e-commercevakblad Twinkle.

Volgens Steenstra is het platform nog in volle ontwikkeling. 'We hanteren een deploy-or-die-strategie en bevinden ons feitelijk nog in een live bèta-testfase. In de afgelopen week hebben we bijvoorbeeld een dag gewerkt aan de belfunctie en die aangepast op basis van feedback van klanten.'

comments powered by Disqus