Dit zijn de no go’s bij SEO [ingezonden artikel]

Dit zijn de no go’s bij SEO [ingezonden artikel]
  • 27 februari 2018
  • Sales

SEO is een vak apart. Het maken van een fout kan dan ook fataal zijn voor de vindbaarheid van jouw website in de zoekresultaten van een zoekmachine. Daarom behandelen we in deze blog 5 no go’s bij SEO.

Meest gemaakte SEO-fouten
Als je wilt dat je website online beter vindbaar is dan kun je met behulp van de juiste SEO-strategie hoger verschijnen in de zoekmachineresultaten. Helaas zien we dat er nog veel fouten worden gemaakt op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en dat is zonde, want zo worden niet alle kansen benut. Daarom behandelen we in deze blog de meest gemaakte fouten, oftewel de no go’s bij SEO.

Over-optimalisatie
Als je graag met je website hoog wilt komen in de zoekresultaten dan is het zaak dat je jouw belangrijkste keywords terug laat komen op je webpagina. In praktijk zien we dat veel mensen hun pagina’s volproppen met zoekwoorden waardoor Google het ziet als over-optimalisatie. Gebruik een keyword density tool om erachter te komen hoe vaak jij jouw zoekwoord terug moet laten komen in een tekst. Daarbij geldt: des te langer de tekst is, des te vaker je het zoekwoord terug moet laten komen. Doe dit wel met mate en kijk dus goed naar de tool om te zien hoe vaak je het keyword moet gebruiken.

Te veel interne links
Door intern te linken zijn alle pagina’s van je website goed te vinden voor de spider (crawler) van Google. Echter zien we in de praktijk dat er op sommige pagina’s te veel interne links worden geplaatst. Dit wordt door Google gezien als spam. Het is niet precies te zeggen hoeveel interne links er per pagina nodig zijn, maar een goede richtlijn om aan te houden is dat je er maximaal 1 per 100 woorden plaatst. Schrijf je alinea’s van 100 tot 150 woorden? Plaats dan in elke alinea maximaal 1 link. Zo voorkom je datje tekst volledig uit interne links lijkt te bestaan.

Duplicate content
Ook duplicate content kan nadelig zijn voor de positionering van de pagina’s in Google. De belangrijkste reden is dat het voor Google onduidelijk is welke pagina’s er in de zoekresultaten moeten verschijnen en welke niet. Als gevolg worden de dubbele pagina’s minder gewaardeerd en krijgen deze dus een lagere positie in de zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat je duplicate content zoveel mogelijk voorkomt.

Website updaten
Zoekmachines hechten enorm veel waarde aan websites die regelmatig worden geüpdatet met nieuwe content. Een manier om dit te bereiken is door in te zetten op content marketing. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een blog bij te houden op je website. Post hier regelmatig nieuwe artikelen op en je Google geeft jouw website meer waarde waardoor je ranking wordt beter wordt.

Zoekmachine vriendelijke URL’s gebruiken
Het komt nog weleens voor dat URL’s bestaan uit onleesbare codes of dat deze te lang zijn. We raden je aan om zo kort mogelijke URL’s te gebruiken met de belangrijkste zoekwoorden. Het internetadres moet goed leesbaar zijn voor zowel de gebruiker als de zoekmachines.

SEO-fouten oplossen?
Wil je graag dat jouw website hoger verschijnt in de organische zoekresultaten van Google? Dan raden we om de eventuele bovenstaande no go’s voor SEO op te lossen. Heb je hier hulp bij nodig? Of wil je gewoon een verbetering zien op het gebied van SEO voor jouw website? Dan kan zoekmachine optimalisatie bij Traffictoday.nl een uitkomst zijn. De ervaren marketeers van dit online marketing bureau helpen je graag zodat jouw website beter vindbaar is in de zoekmachineresultaten.


Noot: dit artikel is ingezonden door Traffic Today en staat geheel los van de redactionele content op CustomerFirst.nl.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link
  • Auteur