Ruim 90.000 klachten voor Klacht.nl in 2017
Koeriersdiensten verzamelden afgelopen jaar de meeste klachten volgens Klacht.nl, dat de balans opmaakte. Ditmaal waren dat bijna 8.000 klachten, een stijging van 104% ten opzichte van 2016. Op de tweede en derde plek van het aantal klachten over bedrijven staan de categorieën Openbaar Vervoer en Supermarkten.
Klacht.nl doet jaarlijks onderzoek naar de hoeveelheid klachten die op diens website zijn achtergelaten. In totaal meldden klanten ongeveer 90.500 klachten op dit online platform. De klachtensite nam afgelopen jaar een stijging van 24% waar in het aantal klachten ten opzichte van 2016. Daarentegen is er ook een stijging te zien in het aantal afgehandelde klachten: van 13% naar 37%. Het aantal klachten voor incassobureaus en telecombedrijven daalde in 2017 flink. Canal Digitaal wist honderd procent van alle klachten die binnenkwamen op Klacht.nl op te lossen.
De oorzaak van de stijging van de hoeveelheid klachten is niet bekend. De stijging kan worden veroorzaakt doordat bedrijven steken laten vallen, maar eveneens mogelijk is dat klanten kritischer zijn geworden. In laatstgenoemd geval kun je daar als bedrijf goed op inspelen volgens het klachtenplatform: juist klachtenservicemedewerkers hebben bij de meest kritische klanten een uitgelezen kans om te laten zien wat het bedrijf waard is.
- klachtbehandeling
- Canaldigitaal
- customer service
- koeriersdiensten
- customer journey
- Klacht.nl
- klantcontact